baaelunsiber

Tuesday, August 28, 2012

S2 5Z - KAWAN KARIB


 
2.            Pendahuluan - penyataan umum tentang kawan karib.
Idea-idea :          - nama dan latar belakang kawan karib
sebab menjadi kawan karib
aktiviti yang sering dilakukan bersama
kelebihan / kecemerlangan kawan karib
sahsiah diri kawan karib
Penutup     - Harapan - persahabatan berkekalan, sama-
                      sama berjaya.

Semua orang mempunyai kawan  karib.
Tulis sebuah karangan tentang kawan karib kamu.
Kawan Karib
               
Kawan adalah  orang  yang  paling hampir dan dekat dengan kita. Setiap orang mempunyai kawan karib.

                Saya mempunyai seorang kawan  karib.Nama  kawan  karib  ialah  Azhar b Rejab. Dia tinggal berdekatan dengan  rumah
saya di Bagan Serai.Saya suka berkawan dengannya kerana dia bijak dan baik hati.

                Saya selalu bersama-sama dengan  kawan karib saya.Kami akan bermain tiap-tiap petang di padang.Kami selalu bermain bola sepak  ataupun bermain  basikal.Jika ada  masa, kami akan  memancing di terusan berdekatan dengan  rumah  kami.

                Selain itu, kami  sering belajar  dan  mengulangkaji  pelajaran  bersama-sama.Kawan  karib saya sering  membantu  saya dalam  pelajaran.Dia mahu  kami sama-sama  berjaya  dengan  cemerlang.

                Kawan  karib saya seorang yang amat saya senangi.Dia sering bercakap dengan  sopan.Dia tidak pernah menyinggung dan  menyakiti hati saya. Jika berbuat salah  dia akan segera memohon  maaf.Ini yang membuat  saya suka  berkawan dengan nya.

                Saya berharap persahabatan saya akan kekal selama-lamanya.Kami juga berazam  untuk berjaya dengan cemerlang dalam  pelajaran.

No comments:

Post a Comment