baaelunsiber

Wednesday, May 21, 2014

ucapan dalam majlis perpisahan T5



Guru kamu telah dinaikkan pangkat dan akan bertukar ke sekolah lain. Kamu diminta
menyampaikan ucapan dalam majlis perpisahan tersebut. Tuliskan ucapan kamu
selengkapnya.


SOALAn 3
Pendahuluan:   kata alu-aluan
Isi 1   : tujuan majlis diadakan - ucapkan tahniah atas kenaikan pangkat
Isi 2   : rasa sedih terpaksa berpisah.
Isi 3   : nyatakan rasa kehilangan - sukar dicari ganti.
Isi 4   : ucapan terima kasih atas jasa - guru yang berdedikasi.
Penutup: ucapan selamat bertugas di tempat baharu - jangan lupakan kami.
Catatan: isi lain vang sesuai boleh diterima pakai.

Yang berusaha Tuan Guru Besar ,yang diraikan Encik Jasmi Bin Karim ,guru-guru dan rakan rakan sekalian.Saya mewakili rakan –rakan ingin mengucapkan terima kasih kerana diberi peluang berucap dalam majlis ini.

Hadirin sekalian,

      Majlis ini diadakan khas untuk meraikan Cikgu Jasmi yang akan bertukar sekolah.Beliau akan dinaikkan pangkat sebagai Guru Besar di Taiping.Walaupun gembira tetapi kami berasa sedih kerana terpaksa berpisah dengan cikgu.

      Sepanjang cikgu berada di sekolah ini banyak sumbangan dan jasa yang telah dicurahkan. Cikgu seorang yang rajin, gigih dan berdedikasi. Pada tahun ini, sekolah kita telah menjadi johan dalam pertandingan bola sepak  peringkat negeri hasil tunjuk ajar cikgu. Oleh itu, kami mengucapkan ribuan terima kasih.

        Semasa cikgu berada di sekolah ini, tentu ini ada di antara kami yang membuat kesalahan dan kesilapan. Misalnya ada yang tidak menyiapkan kerja sekolah, bersikap kasar, menyakiti hati dan sebagainya. Jadi, saya mewakili rakan-rakan ingin memohon maaf kepada cikgu. Bak kata perpatah, “Bumi Mana Yang Tidak Ditimpa Hujan”.

           Pemergian cikgu dari sekolah ini merupakan satu kehilangan yang besar  kepada kami dan sukar dicari ganti.Kami berharap cikgu dapat menyesuaikan diri di sekolah yang baharu. Kami juga mengharapkan cikgu mendoakan kejayaan kami. Selain itu, cikgu janganlah melupakan kami di sini.  
            Setakat ini sahajalah ucapan saya pada pagi ini. Sekali lagi kami mengucapkan tahniah dan selamat bertugas.

Sekian,terima kasih.

No comments:

Post a Comment